سفارش تبلیغ
صبا ویژن

به کارگر بنای دکتر حقوق استاد دانشگاه بدی

راست میگین. اشتباه کردین نیروی انسانی تا دکترا تحویل جامعه دادین. همه که نمیتونن استاد دانشگاه بشن! نیروی مازاد تربیت کردین و حالا کارگر کم دارین. در حالی که نیازی هم به کسی که دکترا گرفته ندارین! احتمال پذیرش در آزمون استخدامی برای دکتری یک در سیصده. حالا بعد از اون تو مصاحبه تخصص 33% احتمال پذیرش داریم.

خیلی خوب قبول کردیم! قبول کردیم که شما نداشتین و ندارین! حالا ما درعوض با اینکه این همههههه بیکار داریم به کارگر نیاز داریم! حالا به کارگر با مهارت بالا نیاز داریم! اگر من دکتری رفتم کارگر شدم، حقوق اون استاد دانشگاه رو به من دکتری گرفته میدین؟!

نه، میدین؟

یکی رو تو ارتش از 16 سالگی استخدام میکنید و بهش حقوق میدین. وقتی به سن اون یکی که داشته دکتری می گرفته میرسه بازنشسته میشه. یکی رو تو تربیت معلم دانشجو میگیرن، از 18 سالگی بهش حقوق میدین. به اندازه ای که دکتری بگیره سابقه کار براش در نظر میگیرین. بعد از اینکه من دکتری گرفته کلی آزمون استخدامی دادم و مراحل متعدد تحویل مدرک تا مصاحبه را طی کردم، حالا اونرو بازنشست میکنید.. آیا، حالا این حق من نیست که اگر رفتم به جای کارگرهای سیکل امروزی با دکتریم کار کردم پس بهم حقوق استاد دانشگاه رو بدین؟!

یا نه، این بی عدالتیه که ریشه فساد انگیز زندگی شماهاست.....

مثال دکتراها که حالا دارن زمین رو طی میکشن امروز زیادن که باید تو رمانها دنبالشون کنید...

شاید این هم خوب نوشته که میگه: "فقط یکی داریم اونم منم!!!" میگن مشکل از ما بود که رفتیم درسی خوندیم که نه به درد حل مشکل خودمون میخوره و نه جامعه!!!!

دروغ میگن. مزخرفه. درسته که درس های دانشگاه بی دلیل بود و استادها چیزی یاد نمیدادن، اما کارهایی که در بدنه جامعه نیازه، با همون درسهای دانشگاه قابل انجامه! همین درس ما، همین تحصیلکرده ما تو آلمان خیلی به درد جامه میخوره! پول هم در میاره، پس به درد خودش میخوره. واسه ایران میگی نیاز نیست، نخیر. واسه ایران میگی مهندس نیاز نداشته. چرا، داره و داشته. فقط الآن به جای ما مهندس ها همه جا فارغ التحصیل روانشناسی استخدام میکنن. یا شغل ما میشه حیاط خلوت شغل دوم و سوم معلم ها و بقیه کارمندان دولت! چون ساعتهای بیکاری زیادی دارن. چون شغل دوم و سومشون هست، حقوق بالایی ازش نمیخوان! این طوری میشه که با دخالت دولتی ها در ساختار عرضه و تقاضای مهندس اختلال ایجاد شده. جوری شده که همین کارفرماهای معلم، کارگر میگیرن با لیست مسئولیت زیر:

1- قابلیت کار با رایانه،

2- تسلط به زبان خارجی

3- قابلیت حل مساله

4- انجام کار تیمی

...

عملا لیست کار مهندس رو مینویسن و میگن کارگر میخوایم! مدرکش هم اصلا مهم نیست!